• The association between preschool quality and objectively assessed physical activity among Norwegian preschoolers 

      Johannessen, Kjersti; Bjørnestad, Elisabeth; Nilsen, Ada Kristine Ofrim; Ylvisåker, Einar; Nornes-Nymark, Merete; Engesæter, Mari; Pedersen, Lillian; Aadland, Eivind (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Various aspects of the preschool environment may either promote or restrict children’s moderate- to-vigorous physical activity (MVPA), for example through opportunities for outdoor play. The aim of the present study was ...
    • Kvalitet i samspelet mellom barn og personale i norske barnehagar 

      Pedersen, Lillian; Bjørnestad, Elisabeth; Nornes-Nymark, Merete; Engesæter, Mari; Aadland, Eivind (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      I artikkelen undersøker vi kva former for samspelskvalitet som kjem til syne hjå personalet i norske barnehagar observert med ECERS-R. Studien baserer seg på observasjonar frå 29 barnehageavdelingar der det standardiserte ...
    • Læringsbegrepet i barnehagens læreplaner 

      Pedersen, Lillian; Engesæter, Mari; Haukedal, Kjersti Sandnes; Hofslundsengen, Hilde Christine; Fossøy, Ingrid (Chapter; Peer reviewed, 2013)